niedziela, 15 listopada 2020

Teatrzyk przedszkolaka - temat ośrodkowy

Cele główne :

·         Rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej,

·         Zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej,

·         Uwrażliwienie na piękno słowa mówionego,

·         Rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań teatrem,

·         Bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną,

·         Rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki i ruchu.

·         Wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod względem gramatycznym.

·         Rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym.

·         Nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny.

·         Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci.

·         Wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie rozwoju dziecka.

·         Zapoznawanie dzieci z różnymi formami teatralnymi.

·         Zachęcanie do udziału w zabawach teatralnych

·         Doskonalenie pamięci potrzebnej do opanowania tekstów ról w przygotowanych przedstawieniach.

·         Udział w grach i zabawach parateatralnych wyzwalających aktywność ruchową i pantomimiczną dzieci.

·         Wyrabianie odwagi i śmiałości.

·         Kształtowanie postawy aktywnego spędzania czasu i nawiązywania serdecznych i kulturalnych kontaktów rówieśniczych.

·         Oswajanie ze sceną: odpowiednie zwrócenie do publiczności, dykcja, siła głosu

Dziecko:

·         Rozwiązuje zagadki słowne

·         Wie, na czym polega zwyczaj mikołajek

·         Słucha krótkich tekstów literackich

·         Poznaje różne pojęcia związane z teatrem

·         Stara się śledzić treść przedstawiania i opowiadać kolejność wydarzeń

·         Wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przygód bohaterów

·         Uczestniczy w zabawach parateatralnych

·         Tworzy prace plastyczno-techniczne na podany temat

·         Odtwarza rytm melodii ruchem

·         Śpiewa piosenki o prostej linii melodycznej

·         Rozpoznaje w zabawie różne elementy muzyki: zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku

·         Porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenie tyle samo

·         Doskonali umiejętność liczenia

·         Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe

·         Grupuje przedmioty w sensowny sposób

·         Rozwija spostrzegawczość, porównując dwa obrazki

·         Zna i nazywa wybrane kolory

·         Doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek podczas wycinania

·         Próbuje mieścić się w konturze podczas kolorowania

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Koncert umuzykalniający