Cele główne :
·
Rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji
teatralnej,
·
Zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej,
·
Uwrażliwienie na piękno słowa mówionego,
·
Rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań
teatrem,
·
Bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie
pojęć związanych z działalnością teatralną,
·
Rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych
utworów za pomocą gestu, mimiki i ruchu.
·
Wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod
względem gramatycznym.
·
Rozwijanie umiejętności operowania głosem pod
względem intonacyjnym.
·
Nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak
i niewerbalny.
·
Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych
działań dzieci.
·
Wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie
rozwoju dziecka.
·
Zapoznawanie dzieci z różnymi formami teatralnymi.
·
Zachęcanie do udziału w zabawach teatralnych
·
Doskonalenie pamięci potrzebnej do opanowania
tekstów ról w przygotowanych przedstawieniach.
·
Udział w grach i zabawach parateatralnych
wyzwalających aktywność ruchową i pantomimiczną dzieci.
·
Wyrabianie odwagi i śmiałości.
·
Kształtowanie postawy aktywnego spędzania czasu i
nawiązywania serdecznych i kulturalnych kontaktów rówieśniczych.
·
Oswajanie ze sceną: odpowiednie zwrócenie do publiczności,
dykcja, siła głosu
Dziecko:
·
Rozwiązuje
zagadki słowne
·
Wie, na czym
polega zwyczaj mikołajek
·
Słucha krótkich
tekstów literackich
·
Poznaje różne
pojęcia związane z teatrem
·
Stara się śledzić
treść przedstawiania i opowiadać kolejność wydarzeń
·
Wyraża
spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przygód bohaterów
·
Uczestniczy w
zabawach parateatralnych
·
Tworzy prace
plastyczno-techniczne na podany temat
·
Odtwarza rytm
melodii ruchem
·
Śpiewa piosenki o
prostej linii melodycznej
·
Rozpoznaje w
zabawie różne elementy muzyki: zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości
dźwięku
·
Porównuje
liczebność zbiorów i stosuje określenie tyle
samo
·
Doskonali umiejętność
liczenia
·
Rozwija myślenie
przyczynowo-skutkowe
·
Grupuje
przedmioty w sensowny sposób
·
Rozwija
spostrzegawczość, porównując dwa obrazki
·
Zna i nazywa
wybrane kolory
·
Doskonali
prawidłowe trzymanie nożyczek podczas wycinania
· Próbuje mieścić się w konturze podczas kolorowania
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz