poniedziałek, 8 lutego 2021

Tematy realizowane w lutym

 

 

Czego uczymy się w lutym w grupie trzylatków?

 

Tydzień 2: Śmiech to zdrowie

Tydzień 3: Eksperymentujemy

Tydzień 4: Poznajemy różne zawody

 

Umiejętności dziecka zdobywane w lutym:

 

·         Zna przybory higieniczne i sposoby ich używania.

·         Ma świadomość konieczności dbania o higienę i swoje zdrowie.

·         Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek.

·         Wie, na czym polega bezpieczna zabawa na śniegu.

·         Zna i nazywa części ciała.

·         Współdziała podczas zabawy i zajęć grupowych.

·         Posługuje się pędzlem podczas malowania; stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania.

·         Wykonuje proste prace plastyczno-techniczne, np. wiatraczek, wyklejanka z kolorowego papieru.

·         Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe; łączy obrazki w logiczne ciągi.

·         Stosuje określenia najpierw, potem.

·         Rozwija umiejętność liczenia.

·         Grupuje elementy według określonych zasad.

·         Stosuje określenia cięższy, lżejszy, dużo, mało, tyle samo.

·         Układa proste kształty zgodnie ze wzorem.

·         Słucha z uwagą wierszy i opowiadań; rozumie i opowiada ich treść.

·         Wie, na czym polega praca dentysty, kucharza, lekarza, fryzjera, piekarza.

·         Rozwija ciekawość badawczą; chętnie wykonuje proste doświadczenia.

·         Poznaje właściwości wody, magnesu, śniegu.

·         Wypowiada się na temat swoich spostrzeżeń, doświadczeń i zdobytej wiedzy.

·         Zadaje pytania.

·         Stara się prawidłowo wypowiadać głoski.

·         Nazywa sprzęty wykorzystywane do uprawiania sportów zimowych.

·         Aktywnie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych.

·         Uczestniczy w zabawach rytmiczno muzycznych.

·         Śpiewa proste piosenki.

·         Odgrywa role w prostych zabawach parateatralnych.

·         Rozpoznaje zmianę tempa muzyki.

·         Kształtuje prawidłowy oddech.

·         Rozwija spostrzegawczość, porównuje obrazki.

·         Stara się określać temperaturę powietrza: zimno, bardzo zimno.

·         Uzasadnia konieczność dostosowania ubioru do pogody.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie przedszkola