Witam serdecznie!
1. Na początek trochę porannej gimnastyki
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0
2. Rozwiązywanie zagadek.
Ciemnym płaszczem świat przykrywa, na jej płaszczu gwiazd tysiące,
a w kieszeniach sny ukrywa – zniknie, zanim wstanie słońce. (noc)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhZiswM1-XGFB91dOdMLsUOVDX67AAGENOBEcDeXzK48ihygiCktxieMPn4VvvTinOIz03h-XOV2ppvk5077h_ITE14nza20WIy-eDTdm-3kI4dsoe2kJlTvdOSv0NUBlD8yQfu5xMCTgWP/w640-h428/Noc_02.jpg)
Po nocy rankiem nas wita, w południe słonkiem ogrzewa.
Wieczorem bajkę opowie i kołysanki zaśpiewa. (dzień)
3. Obejrzyjcie poniższy film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=vXUC732gqKo
4. Ćwiczenia oddechowe
- „Misie” śpią, oddychają nosem (wdech i wydech nosem).
2. Naśladowanie odgłosu pracującego odkurzacza. Dzieci leżą na plecach, na podłodze, głęboko wciągają powietrze nosem, a następnie wypuszczają buzią , potem naśladują odgłos odkurzacza.
3. Chuchanie na zmarznięte ręce.
4. Gwiazdki. Dmuchanie na trzymane przed sobą gwiazdki zawieszone na nitkach.
5. Naśladowanie odgłosów podmuchu wiatru, buczenia trzmieli i śpiewu ptaków.
6. Dmuchanie na „poparzony” ogniem palec.
7. Dmuchanie na kwiatki z bibuły (tak aby nie upadły na podłogę)
8. Dmuchanie papierków po cukierkach. Dzieci otrzymują kolorowe papierki po cukierkach, oglądają je, a następnie kładą na podłodze i dmuchają na nie tak aby się przesuwały.
9. Dmuchanie małych kuleczek z papieru leżących na dywanie. Zdmuchiwanie małych kulek z ręki.
10. Dmuchanie na wiatraczek (sprawdzenie czy się porusza)
11. Lokomotywa oddaje nadmiar pary: ffff lub szszsz.
12. Pociąg stoi gotowy do odjazdu, lokomotywa sapie -pf, pf, pf, pociąg powoli rusza i jedzie coraz szybciej -cz, cz, cz,
13. Gwizdanie gwizdkiem, gwizdanie na jednym wydechu.
14. Spacer po łące- podchodzenie do kwiatów i wąchanie ich.
15. Wdmuchiwanie piłeczek pingpongowych do bramek – zabawy w parach lub do siebie.
16. Wyścig myszek. Na dużej kartce papieru narysowany jest tor wyścigowy, zadaniem dzieci jest dmuchanie przez słomkę na papierową myszkę -czyja myszka pierwsza dotrze do mety.
17. Dmuchanie na własną grzywkę.
18. Czarodziejski obrazek. Każde dziecko dostaje kartkę , na której jest kropla tuszu, dziecko dmucha na nią przez słomkę tak, aby powstał czarodziejski obrazek.
19. Echo- powtarzanie z prowadzącym sylab: ma, me, mu, mi, my,.
20. Naśladowanie szelestu liści w parku.
21. Puszczanie baniek mydlanych.
22. Gra na trąbce, gwizdkach, flecie.
23. Zdmuchiwanie lekkich przedmiotów ze stołu.
24. Zatrzymywanie oddechu na 3-4 minuty.
4. Na koniec kilka ćwiczeń spostrzegania wzrokowego
Miłego dnia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz