Witajcie ! 馃榾
Zacznijmy od rozgrzewki
Wys艂uchajcie wiersza Doroty Gellner Z艂ote 艣mieci. Rodzic recytuje wiersz sylabami, a Wy wyklaskujcie je rytmicznie, klaszcz膮c naprzemiennie - raz d艂onie trzymajcie przed sob膮, a raz unie艣cie w g贸r臋. Rozwijamy w ten spos贸b s艂uch fonematyczny 馃槈
Z艂ote 艣mieci
Z艂ote maski, z艂ote blaski, z艂ote spinki, z艂ote laski,
z艂ote suknie z cekinami przelatuj膮 za oknami.
S膮siad z domu wybieg艂 z w臋dk膮, z艂ot膮 lask臋 z艂apa艂 pr臋dko.
Kto艣 z balkonu si臋 wychyli艂, schwyta艂 sukni臋
w jednej chwili.
Obudzi艂y si臋 dziewczynki– biegn膮 艂apa膰 z艂ote spinki.
A dozorca ma sk膮艣 wie艣ci i zamiata z艂ote 艣mieci :z艂ote iskry i migoty, z艂ot膮 puszk臋, papier z艂oty, mrucz膮c:
- Ale 艣mieci moc! Ale zwariowana noc!
z艂ote suknie z cekinami przelatuj膮 za oknami.
S膮siad z domu wybieg艂 z w臋dk膮, z艂ot膮 lask臋 z艂apa艂 pr臋dko.
Kto艣 z balkonu si臋 wychyli艂, schwyta艂 sukni臋
w jednej chwili.
Obudzi艂y si臋 dziewczynki– biegn膮 艂apa膰 z艂ote spinki.
A dozorca ma sk膮艣 wie艣ci i zamiata z艂ote 艣mieci :z艂ote iskry i migoty, z艂ot膮 puszk臋, papier z艂oty, mrucz膮c:
- Ale 艣mieci moc! Ale zwariowana noc!
Rozmowa z wykorzystaniem rekwizytu-globusa ( mo偶e to by膰 zdj臋cie). Rodzic
prezentuje dziecku globus. Wyja艣nia, 偶e pokazana jest na nim Ziemia w bardzo
du偶ym pomniejszeniu. Informuje, 偶e kolor niebieski oznacza wody, kt贸re
otaczaj膮 l膮dy. Zadaje pytania:
- Jak my艣lisz, jakie 偶yczenia mog艂aby mie膰 Ziemia ?
- Jak膮 min臋 mia艂aby za艣miecona Ziemia, a jak膮 czysta?
- Jaki prezent mo偶esz dla niej zrobi膰?
Pokoloruj kolorowank臋. Pami臋taj, na kartce nie mo偶e by膰 nigdzie bia艂ego pola 馃槈
Powodzenia !
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz